• Mobilapp från Grön Kontakt

    Vår mobilapp gör det lättare för dig att hitta laddare när du är på språng. Den finns både i App Store och på Google Play. Vi arbetar intensivt för att få klart den svenska versionen av mobilappen, och tror den kommer vara sökbar och redo i slutet av augusti 2020.

    Påbörja och avsluta laddning
    Använd laddningsappen när du startar och slutar laddningen. Enkelt och bekvämt!

    Full översikt
    Min sida är också integrerad i appen. Här hittar du en översikt över hur myycket du laddat för och här ser du även dina fakturor. Du kan också se vilken rabattnivå du ligger på.

    Som registrerad kund får du samma pris när du använder appen som när du använder en laddbricka.

    Laddkarta och navigering
    I appen får du en fullständig översikt över alla Grön Kontakts laddstationer, både i Sverige och i Norge. Du kan enkelt ta reda på vilka laddare som är nära dig och om en laddplats är tillgänglig eller upptagen.

  • Hur fungerar volymrabatt?

    Volymrabatter för dig som registrerad kund!

    När du registrerar dig som laddkund hos Grön Kontakt, får du volymrabatt när du laddar. Vi beräknar din rabatt baserat på hur mycket du har laddat för totalt, per månad:

    Summa laddning per månad, inkl. moms  Rabatt
    SEK 250 – 499 ÷ 10 %
    SEK > 500 ÷ 20 %

    Så snart du har laddat för mer än 250 kronor får du automatiskt 10% rabatt på nästa laddning. När du har laddat för över 500 kronor blir rabatten 20%. I slutet av månaden kontrollerar vi hur mycket du har laddat för under föregående månad. Om du inte har laddat tillräckligt för att stanna på den rabattnivå du är på, går den ner en nivå.

    OBS! Vi gör dig uppmärksam på att rabatterna och modellerna för rabattberäkningen gäller endast för laddning vid publika anläggningar. Laddning vid privata anläggningar som t.ex. anställdas laddare vid kontorsbyggnader ger inte volymrabatter.

    I Grön Kontakts mobilapp eller på Min Sida kan du se vilken rabattnivå du är på och hur mycket laddning som krävs för att nå nästa rabattnivå.

  • Hur mycket kostar det att ladda?

    Snabbladdning:

    Registrerad kund:   SEK 1,25 per minut + SEK 2,90 per kWh
    Drop-in kund:  SEK 2,50 per minut + SEK 2,90 per kWh

     

    Publika Flexiladdare:

    Registrerad kund:  SEK 0,10 per minut + SEK 2,50 per kWh
    Drop-in kund:    SEK 0,30 per minut + SEK 2,50 per kWh

     

    Ny produkt för dig som Flexiladdar mycket:

    FlexiGo:                SEK 99,- per månad + 2,50 per kWh

    Alla priser är inklusive moms

     

    Volymrabatter för dig som är registrerad kund!

    Vi beräknar en rabatt baserat på hur mycket du har laddat för totalt, per månad:

    Summa laddning per månad, inkl. moms  Rabatt
    SEK 250 – 499 ÷ 10 %
    SEK > 500 ÷ 20 %

    Så snart du har laddat för mer än 250 kronor får du automatiskt 10% rabatt på nästa laddning. När du har laddat för över 500 kronor blir rabatten 20%. I slutet av månaden kontrollerar vi hur mycket du har laddat för under föregående månad. Om du inte har laddat tillräckligt för att stanna på den rabattnivå du är på, går den ner en nivå.

    OBS! Vi gör dig uppmärksam på att rabatterna och modellerna för rabattberäkningen gäller endast för laddning vid publika anläggningar. Laddning vid privata anläggningar som t.ex. anställdas laddare vid kontorsbyggnader ger inte volymrabatter.

    I Grön Kontakts mobilapp eller på Min Sida kan du se vilken rabattnivå du är på och hur mycket laddning som krävs för att nå nästa rabattnivå.

  • Laddbricka från Grön Kontakt

    När mottar jag min laddbricka?
    Vi skickar laddbrickan på posten senast tre arbetsdagar efter beställning.

    När kan jag börja använda laddbrickan?
    Din laddbricka aktiveras från den dag du tar emot den, oavsett om fakturan har betalats eller ej.

    Vad kostar en laddbricka?
    Ett laddbricka från Grön Kontakt kostar SEK 50 inklusive frakt. Bortsett från detta finns det ingen kostnad förknippad med att ha en laddbricka.

    Är det någon bindingstid på mitt abonnemang?
    Det finns ingen bindningstid hos Grön Kontakt. Du kan när som helst avbryta din prenumeration.

    Jag registrerade min bricka men misslyckades att ladda. Kommer jag att bli debiterad för detta??
    Nei, om laddningen avbryts innan du har laddat 1 kWh kommer du inte att debiteras för detta.

    Kan jag registrera mig som kund utan min bils registreringsnummer?
    Ja, om du inte känner till bilens registreringsnummer kan du registrera det här på Min sida när du får ditt nummer.

  • Vad är snabbladdning?

    Vid snabbladdning kan du ladda din bil från 0 till 80% på 15 till 30 minuter (beroende på bilens batterikapacitet och temperatur). När bilens batteri är laddat till över 80% minskar laddhastigheten till hälften.

    I Grön Kontakts nätverk finns två typer av uttag på snabbladdare: CCS (även kallad Combo) och CHAdeMO. Din bil stöder bara en av dessa uttag.

    Alla våra snabbladdningsstationer har CHAdeMo-uttag, men alla har inte CCS-uttag. Om du har en CCS-kompatibel bil är det därför viktigt att kontrollera om den enhet du vill använda har CCS-uttag.

  • Vad är Flexiladdning?

    Våra Flexiladdare (semisnabbladdare) levererar växelström (AC) med en effekt på 22 kW. Det är mer än vad de flesta bilar kan ta emot, och laddhastigheten bestäms därför av din bils laddförmåga. Ju större laddeffekten är desto snabbare laddas bilen. Om din bil har en laddeffekt på 10 kW och en batterikapacitet på 60 kWh, kan du ladda batteriet inom 6 timmar med Flexiladdare (t = 60/10). Du betalar per påbörjad 15-minutersperiod – beroende av hur stor laddeffekt din bil har.

    VIKTIGT: För att använda Flexiladdare behöver du din egen laddkabel Mode-3, antingen av typ 1 eller typ 2.

  • Var hittar jag Grön Kontakts laddare?

    Det enklaste sättet är att ladda ner Grön Kontakts laddapp från App Store eller Google Play. Vår app gör det lättare för dig att hitta laddare när du är i farten och du har hela tiden en fullständig översikt över dinkundrelation med oss. Din profil, dina rabatter och dina fakturor!

  • Fakturafrågor

    Vi skickar fakturan till den e-postadress du angav när du registrerade dig som kund. Vi erbjuder betalning med betalkort och e-faktura:

    Betalkort: Om du är en registrerad kund hos oss, logga in på Min sida och lägg till ett betalkort där. Du kommer att få en faktura via e-post, men beloppet kommer att dras automatiskt från ditt kort. Nya kunder kan lägga till betalkort under registreringsprocessen.

    eFaktura: Kommer att finnas tillgänglig i ett senare skede.

    Full Kontroll på Min Sida 
    Du hittar din laddresa och dina fakturor på Min sida. Här kan du även se volymrabatten och ändra dina personuppgifter.

  • Jag lyckades inte ladda min bil, var felanmäler jag?

    Om du behöver hjälp eller om ett fel uppstår vid en laddstation, ring vår 24-timmars kundtjänst på 0771-66 44 00.

    Vi gör allt vi kan för att få din bil laddad!

    Om du har feedback till oss i efterhand, skicka oss ett e-postmeddelande till [email protected] och vi svarar dig där.

  • Betalar jag för laddning även om bilen är fulladdad?

    Ja! Bara av den anledningen att vi inte vill att bilar ska använda laddstationerna som en parkeringsplats. Så får nästa bil tillgång till den ström den behöver!

    Frågor?
    Fyll i formuläret nedan, så kontakter vi dig. Du kan också ringa oss på tfn: 0771-16 00 00